Quello che Spike Lee ha imparato collaborando con Michael Jackson

« Older   Newer »
 
  Share  
.
  1.  
    .
    Avatar

    "The King of Pop"

    Group
    Dangerous
    Posts
    12,784

    Status
    Anonymous

    What Spike Lee learned collaborating with Michael Jackson



    The UpTake: During Spike Lee's talk about collaborating with Michael Jackson the lesson he learned is that sometimes working with talented people means knowing when to relinquish control.

    Spike Lee hung up on Michael Jackson three times before he finally realized who was really on the other line. At the time of the conversation Lee lived in “pre-gentrified” Fort Greene, Brooklyn, about a half hour train ride across the borough from the TedX Brooklyn event in Williamsburg at which Lee spoke earlier today.

    Jackson wanted Lee to make a “short film, not a music video” for a song from the upcoming album HIStory, released by Epic Records in 1995. Shortly after Jackson convinced Lee to meet with him on the director’s home turf in Ft. Greene, the two met face-to-face in his living room.

    Jackson gave Lee a choice of the unreleased songs to choose from and after listening to the lot he chose Jackson’s Stranger in Moscow.

    “No, no, no, you’re not doing that one!” Lee recalled Jackson telling him, getting plenty of laughs from the TedX audience. It turns out Jackson was really hoping Lee would choose They Don’t Care About Us, a song that peaked at number 30 on the US Billboard Hot 100 chart.

    After the two agreed on the song, they traveled to Brazil where Lee recommended using the Olodum drum team as part of the film production—the same musicians Paul Simon employed for his chart-topping album, Rhythm of the Saints.

    “Usually artists do not want you to touch the track,” Lee said, but Jackson was open to the idea, and the result was one of the director’s best experiences with film, he said.

    Something happened when they added the drums. People kept dancing long after the song was over. "They’re still playing," Lee recalled telling Jackson as the video production came to end.


    “Michael was a great artist to collaborate with, because usually when the song ends the video ends." But in this case, after the song ended, the "short film" continued.

    The director didn't say so explicitly, but the message was clear: surround yourself with talented people, and when your pre-concieved plans change, don’t be afraid to turn over creative control.

    Spike Lee’s newest movie, Oldboy, a remake of a the South Korean film, came out in November to lackluster reviews. And in August the 56-year-old director successfully crowdfunded $1.4 million on Kickstarter to make a film about “Human beings who are addicted to Blood. Funny, Sexy and Bloody. A new kind of love story (and not a remake of ‘Blacula’).”

    No news if he'll be collaborating or not.

    http://upstart.bizjournals.com/entrepreneu...el-jackson.html


    Quello che Spike Lee ha imparato collaborando con Michael Jackson


    Durante il discorso di Spike Lee sulla collaborazione con Michael Jackson la lezione che ha imparato è che a volte lavorare con persone di talento significa sapere quando cedere il controllo.

    Spike Lee ha attaccato il telefono a Michael Jackson per tre volte prima di capire finalmente che era davvero lui all'altro capo del filo. Al momento della conversazione Lee viveva nel "pre-imborghesito" Fort Greene, Brooklyn, a circa un'ora e mezzo di treno attraverso il distretto dall'evento TEDx Brooklyn a Williamsburg in cui Lee ha parlato oggi.

    Jackson voleva che Lee facesse un "cortometraggio, non un video musicale" per un brano estratto dall'imminente album HIStory, pubblicato dalla Epic Records nel 1995. Dopo che Jackson aveva convinto Lee ad incontrarsi con lui a casa del regista a Ft. Greene, i due si incontrarono faccia a faccia nel suo salotto.

    Jackson dette a Lee una scelta di brani inediti tra cui scegliere e dopo aver ascoltato il lotto lui scelse Stranger in Moscow.

    "No, no, no, non farai quello!" ha ricordato Lee che Jackson gli disse, facendo ridere il pubblico di TEDx. Venne fuori che Jackson sperava davvero che Lee avrebbe scelto They Don’t Care About Us, una canzone che aveva raggiunto la posizione numero 30 nella classifica americana Billboard Hot 100.

    Dopo che i due ebbero concordato sulla canzone volarono in Brasile, dove Lee consigliò di utilizzare il team di percussionisti Olodum come parte della produzione del film - gli stessi musicisti che Paul Simon aveva impiegato per il suo album andato in vetta delle classifiiche, Rhythm of the Saints.

    "Di solito gli artisti non vogliono che tu tocchi la traccia", ha detto Lee, ma Jackson era aperto all'idea, e il risultato è stata una delle migliori esperienze del regista con i film, ha detto.

    Qualcosa è successo quando hanno aggiunto i tamburi. La gente continuò a ballare a lungo dopo che la canzone era finita. "Stanno ancora suonando", ha ricordato di aver detto a Jackson quando finì la produzione del video.

    "Michael era un grande artista con cui collaborare perché di solito quando la canzone finisce, finisce il video. Ma in questo caso finita la canzone il 'cortometraggio' è continuato".

    Il regista non l'ha detto esplicitamente, ma il messaggio era chiaro: circondati di persone di talento, e quando i tuoi piani pre-concepiti cambiano non aver paura di avvicendare il controllo creativo.

    Il nuovo film di Spike Lee, Oldboy, un remake del film sudcoreano, è uscito a novembre con recensioni fiacche. E ad agosto il regista di successo 56enne ha raccolto 1,4 milioni di dollari su Kickstarter per fare un film su "Gli esseri umani che sono dipendenti dal sangue. Divertente, sexy e sanguinoso. Un nuovo tipo di storia d'amore (e non un remake di 'Blacula')".

    Nessuna notizia se lui collaborerà o meno.

    Traduzione: 4everMJJ - MJFS
     
    Top
    .
0 replies since 8/12/2013, 15:26   73 views
  Share  
.
Top