Colin Chilvers, che ha diretto il cortometraggio di "Smooth Criminal", è infastidito dal documentario HBO

« Older   Newer »
 
  Share  
.
  1.  
    .
    Avatar

    "The King of Pop"

    Group
    Dangerous
    Posts
    12,784

    Status
    Anonymous

    Colin Chilvers, che ha diretto il cortometraggio di "Smooth Criminal",
    è infastidito dal documentario HBO



    Super_Portrait


    Un uomo di Niagara che ha lavorato a stretto contatto con Michael Jackson per due anni scuote la testa con disgusto per le ultime accuse mosse contro l'icona del pop nella recente serie di documentari della HBO Leaving Neverland.

    Colin Chilvers, vincitore di un premio Oscar nel 1979 per il suo lavoro di effetti speciali nel primo film di 'Superman', ha anche diretto il cortometraggio di 42 minuti e il video musicale per 'Smooth Criminal', parte del film "Moonwalker" di Jackson del 1988.

    [ Il suo lavoro con Jackson gli è valso anche un Brit Award nel 1989 per il miglior video musicale ]

    In un'intervista a casa sua nella zona di Crystal Beach di Fort Erie, il 73enne che ha anche lavorato al Rocky Horror Picture Show, gli altri due film di Superman, X-Men e innumerevoli altri film, spettacoli televisivi e spot pubblicitari, trova strano che i due accusatori su cui è incentrata la serie in due parti abbiano aspettato cosi tanti anni per farsi avanti con tali esplicite affermazioni.

    Chilvers trova strano che Robson, all'età di 35 anni nel documentario, abbia rilasciato una versione completamente opposta davanti ad una giuria della California rispetto a quella che dichiara nel recente special della HBO. "Perchè avrebbe improvvisamente cambiato la sua testimonianza?" lui ha chiesto.

    Chilvers ha affermato di non aver mai visto Jackson comportarsi in modo sospetto quando ha lavorato con lui dal 1986 al 1988 a Los Angeles.

    C'erano tre bambini sul set durante la produzione del cortometraggio e del video musicale su cui ha lavorato - uno di loro era Sean Lennon, figlio di John Lennon e Yoko Ono.

    Lennon era stato incluso nel video dopo che sua madre contattò Jackson in quanto amico di famiglia, il che portò Chilvers a volare da Los Angeles a New York per incontrarli.

    Un'altra bambina venne assunta per entrare nella produzione attraverso un regolare provino, ha detto Chilvers.

    Il terzo bambino, un ragazzino, fu introdotto dopo che Jackson lo aveva notato al cancello dello studio cinematografico di Hollywood, dove la parte del film era stata girata, mentre imitava i passi di danza di Jackson e l'abbigliamento di scena.

    "Lui era cosi bravo ad impersonare Michael, che lo inserimmo nel video", ha detto Chilvers.

    Lui ha affermato di non aver mai assistito a nulla che lo inducesse a credere che Jackson scelse personalmente il ragazzino per via di un'attrazione sessuale, cosa che Robson, così come il secondo accusatore James Safechuck, affermano nel documentario sia accaduto durante la loro esperienza con il Re del Pop.

    "Non c'era nessun altro secondo fine", ha detto Chilvers.

    Per gran parte della sua carriera, Jackson era noto per essere amico di molti ragazzini, ma questo non significa che lui avesse altre intenzioni, ha detto Chilvers, basandosi su quello che sa del deceduto intrattenitore.

    "Non ho nessun motivo di pensare che stesse mai accadendo qualcosa", lui ha aggiunto.

    Il regista ha affermato che Jackson "amava l'innocenza della giovane età" per via del fatto che lui non aveva mai avuto un'infanzia normale, e che ha affrontato accuse nella sua carriera a causa del suo potere di star.

    "Le persone nella sua posizione sono molto esposte a questo tipo di accuse, soprattutto Michael, perchè era un bambinone", ha affermato Chilvers.

    "Lui si sentiva a suo agio con i bambini perchè sentiva che loro non cercavano di ricavarne qualcosa o di usarlo per un motivo o per l'altro", ha aggiunto Chilvers.

    "A Michael piaceva il fatto che avevo già fatto tante cose per i bambini", ha detto Chilvers, che ha anche diretto dozzine di spot televisivi per diversi giocattoli Barbie, Jordache, Micro Machines e molto altro.

    Lui ha conosciuto Jackson prima che si trasferisse nel suo Neverland Ranch, ma è stato invitato tante volte a cena a casa sua nella zona di Hayvenhurst dove lui viveva con sua madre, secondo Chilvers.

    Spesso sono andati insieme in un famoso negozio di libri d'arte nella zona di Los Angeles. Chilvers ha detto che lui si occupò di telefonare al negozio anzitempo per informarli che Jackson sarebbe arrivato per fare shopping sfrenato, per consentire al negozio di chiudere in modo che loro potessero curiosare tra gli scaffali in privato dal momento che era "impossibile fare qualcosa in pubblico" durante il culmine della fama di Jackson.

    Lui anche conosciuto "Bubbles", lo scimpanzé domestico di Jackson.

    Chilvers ricorda di aver guardato Robocop per la prima volta nella residenza di famiglia in un teatro di 30 posti all'interno della proprietà.

    Jackson era "un perfezionista, cosi come un genio creativo", ha detto Chilvers nella sua recente intervista.

    "È stato un privilegio e un onore lavorare con una persona cosi", ha inoltre detto, osservando che il video necessitò di 18 settimane di riprese prima che fosse montato in un prodotto finito.

    Il rapporto con la megastar si concluse poco dopo che il loro rapporto professionale giunse al termine. Si sono parlati e si sono visti almeno due volte a settimana durante i due anni in cui hanno lavorato insieme, ha detto Chilvers.

    "Se avesse cercato di tenersi in contatto con tutte le persone che incontrava, non avrebbe avuto tempo per niente altro", ha dichiarato.

    Chilvers ha spiegato che non guardare la serie è una scelta che ha fatto, e che non ha alcuna intenzione di guardarla.

    "Mi irriterebbe. Ho di meglio da fare che guardare qualcosa che non credo sia veritiero"; ha detto.


    Traduzione: MJ Thief of Hearts.



    Niagara man who worked with Michael Jackson disturbed by recent HBO series



    A Niagara man who worked closely with Michael Jackson for two years is shaking his head in disgust at the latest allegations made against the pop icon in HBO's recent documentary series Leaving Neverland.

    Colin Chilvers, an Academy Award winner in 1979 for his special effects work on the first Superman movie, also directed the 42-minute short film and music video for Smooth Criminal, part of Jackson's 1988 motion picture Moonwalker.

    In an interview at his home in the Crystal Beach area of Fort Erie, the 73-year-old who also worked on Rocky Horror Picture Show, the two other Superman films, X-Men, and countless other movies, TV shows, and commercials, finds it odd that the two accusers the two-part series focuses on waited so many years to come forward with such graphic claims.

    Leaving Neverland is a documentary directed by British filmmaker Dan Reed, focusing on two men, Wade Robson and James Safechuck, both of whom became acquainted with Jackson in their childhood years.

    They allege in the series that they were sexually abused by Jackson at his Neverland ranch and in hotel rooms for several years.

    Robson testified in court in support of Jackson in 2005 when sexual molestation charges were laid against the singer, of which he was acquitted.

    Jackson died in June 2009.

    Chilvers finds it strange that Robson, aged 35 in the documentary, gave a completely opposite story in front of a California jury than what he claims in the recent HBO special. "Why would he suddenly change his testimony?" he asked.

    Chilvers said he never saw Jackson behave suspiciously when he worked with him from 1986 to 1988 in Los Angeles.

    There were three children on set during production of the short film and music video he worked on — one of them Sean Lennon, the son of John Lennon and Yoko Ono.

    Lennon was included in the video after his mother reached out to Jackson as a family friend, which led to Chilvers flying from Los Angeles to New York City to meet with them.

    Another young girl was hired to be in the production through a standard casting session, said Chilvers.

    The third child, a young boy, was brought in after Jackson noticed him at the gate of the Hollywood film studio where the portion of the movie was being shot, mimicking Jackson's dance moves and stage attire.

    "He was so good at impersonating Michael, we put him in the video," said Chilvers.

    He said he never witnessed anything that would lead him to believe Jackson hand-picked the young boy due to a sexual attraction, which Robson, as well as the second accuser James Safechuck, claim in the documentary happened during their experiences with the King of Pop.

    "There was no ulterior motive," said Chilvers.

    Through much of Jackson's career, he was known to be close with many young boys, but this doesn't mean he had other intentions, said Chilvers, based on what he knows of the deceased entertainer.

    "I don't have any occasion to think there was ever anything going on," he added.

    The director said Jackson "loved the innocence of youth" as a result of him never having much of a normal childhood, and that he faced allegations in his career because of his star power.

    "People in his position are very susceptible to that kind of allegation, especially Michael, because he was a big kid," said Chilvers.

    "He felt comfortable around kids because he didn't feel like they were trying to make something out of it, or use him for some reason or another," added Chilvers.

    The Fort Erie resident, who moved to the area in the early 1980s from England, was hired for his role in the Moonwalker movie after being introduced to Jackson by Kevin Pike, a friend of Chilvers' who was the special effects coordinator on Back to the Future.

    He got the job after their first meeting, and Chilvers said Jackson stood by him even after some of his people advised the singer to consider bringing in a bigger name in show business.

    "Michael liked that I'd done a lot of kids' stuff," said Chilvers, who also directed dozens of TV commercials for several Barbie toys, Jordache, Micro Machines, and much more.

    He knew Jackson before he moved into his Neverland Ranch, but was invited many times for dinner at his home in the Hayvenhurst area where he lived with his mother, according to Chilvers.

    They often made trips together to a popular art book store in the Los Angeles area. Chilvers said he took care of phoning the business ahead of time to let them know Jackson would be coming by for a shopping spree, allowing the store to close so they could browse the shelves in privacy since it was "impossible to do anything in public" during the height of Jackson's fame.

    He also became acquainted with 'Bubbles,' Jackson's pet chimpanzee.

    Chilvers recalls watching Robocop for the first time at the family home in a 30-seat theatre on the property, as well as introducing Jackson to the film 'The Third Man,' which was a large inspiration for the cinematography in the Smooth Criminal short.

    Jackson was "a perfectionist, as well as a creative genius," Chilvers said in his recent interview.

    "It was a privilege and an honour to work with somebody like that," he also said, noting that the video took 18 weeks of shooting before it was edited into a finished product.

    Communication with the megastar ended shortly after their professional relationship came to a close. They spoke with or saw one another at least twice a week during the two years they worked together, said Chilvers.

    "If he tried to keep in contact with all the people he met, he would have no time for anything else," he said.

    Chilvers explained that not watching the series is a choice he has made, and that he has no plans to check it out.

    "It would annoy me. I've got better things to do than watch something I don't think is truthful," he said.

    Chilvers has also co-authored a soon-to-be-released book called Believing a Man Can Fly, about his career in show business.

    His work with Jackson also earned him a Brit Award in 1989 for best music video.

    SOURCE: St. Catharines Standard

    Edited by ArcoIris - 22/9/2019, 21:12
     
    Top
    .
0 replies since 22/9/2019, 00:51   113 views
  Share  
.
Top