La Maestria di Michael Jackson

by Linda Higgins

« Older   Newer »
 
  Share  
.
  1.  
    .
    Avatar

    "The King of Pop"

    Group
    Dangerous
    Posts
    12,778

    Status
    Anonymous
    La Maestria di Michael Jackson
    by Linda Higgins

    jpg

    E' sorprendente per me che, non importa quante volte guardi i concerti o i cortometraggi di Michael Jackson lui è sempre in grado di evocare le stesse risposte emotive in me, anche se so che cosa succederà.

    Quando li guardo sono in un altro luogo del tempo e sono completamente assorbita nel suo intrattenimento. Il suo concerto "Live in Bucarest" è uno dei miei preferiti in assoluto. Sento ancora crescere l’eccitazione in me, mentre sto aspettando come se fossi un bullone da sotto il palco e per tutto il tempo avrei desiderato avere avuto l'opportunità di essere lì con la folla a cantare, "Michael, Michael, Michael!"

    Quando si esibisce in "Black or White" sono lì con lui facendo scivolare le dita sulla mia chitarra immaginaria, pompare la mia testa su e giù al ritmo e riesce sempre a catturare il mio cuore quando canta "I Just Can’t Stop Loving You ". In un attimo un sorriso esplode sul mio viso e vi rimane fino a che non mi commuovo fino alle lacrime con " "She’s Out of My life ". E questo si ripete ogni singola volta.

    Non riesce a coinvolgere solo me. Lui fa lo stesso con i miei nipoti, che hanno 3 e 4 anni. Amano il suo cortometraggio "Thriller", lo chiamano il "film dei mostri". Tutti e due in piedi proprio di fronte al televisore più vicino che possono, a guardare col fiato sospeso perché sanno che stanno per essere spaventati quando Michael si trasforma in lupo mannaro e grida loro "Get Away!" [scappate]. Poi, quando tutti gli zombie iniziano a ballare, i loro corpicini automaticamente iniziano a muoversi insieme a loro. E' così divertente da guardare.

    So di molti fan che sono a lavoro per assicurarsi che i giovani di oggi si avvicinino alla musica di Michael. Tale è il caso di Yvonne, (Yakers123) un elementary reading coach, e membro dot del MJTP, che ama insegnare ai bambini della sua scuola tutto quello che riguarda Michael. In una e-mail mi disse: "Per un anno e mezzo ho utilizzato l'ispirazione di Michael per rinnovare il mio obiettivo nella nostra scuola. E' molto confortante vedere come le giovani generazioni afferrano con una tale eccitazione la musica, la danza e il messaggio di Michael. Sento il suo nome citato almeno una volta al giorno camminando e visitando le aule".

    Un altro membro dot di nome Linda (jamgold5) mi ha contattato per farmi sapere quanto sia importante Michael nella sua famiglia. Ha detto: "Io cerco di insegnare ai miei figli tutte le cose giuste della vita e non ho mai mancato di spiegare loro gli insegnamenti di Michael Jackson. Il mio “little boy” Michael Richard, (che ha 7 anni) ama cantare 'Thriller' e 'Ghost' mentre mia figlia, Alexandra, 11anni (un pattinatrice professionista) si sveglia ogni mattina alle 05:00 con la musica di Michael Jackson per andare a pattinare prima della scuola. Lui è la sua ispirazione, la spinge a lavorare duro e a non arrendersi mai nel realizzare i suoi sogni."

    Quando si tratta di ispirazione, Michael è un grande punto di riferimento perché sapeva come fare per realizzare i suoi sogni. In realtà, è il perfetto esempio di ciò che qualcuno può compiere quando crede nel potere dei suoi sogni. Ha raggiunto un livello di padronanza nell’intrattenimento che pochi hanno raggiunto.

    Una delle differenze principali tra Michael Jackson e tante altre persone è che lui sembrava guardare ai suoi sogni come a una responsabilità, qualcosa che si doveva fare per il bene più grande dell'umanità in nome di un potere superiore e alla sua visione artistica come a un dono da essere utilizzato per tale scopo. La maggior parte delle persone vede i propri sogni come qualcosa destinato solo alla fantasia, non come qualcosa di realistico da perseguire.

    Nel film This Is It, il produttore Paul Gongaware ha detto qualcosa nella sezione chiamata "Staging The Return" che mi ha fatto fermare e prendere nota. "[Michael] aveva questa visione artistica nella sua testa e lui è stato implacabile nel raggiungere quella visione." Ero affascinata da quel commento. Questo è il tipo di intuizione che mi piace sentire quando parlano di lui ... "implacabile nel raggiungere quella visione." Che cos’è che fa sviluppare in qualcuno quel tipo di unione che gli permette di manifestare una visione, fino al punto in cui non avrebbe accettato un no come risposta?

    Nel dietro le quinte del suo cortometraggio "Ghosts" c'è una scena in cui il regista Stan Winston sta cercando di dire a Michael che tutto il materiale del film non può essere utilizzato. Egli disse: "Al momento non c'è modo di inserire tutte le cose che abbiamo." Michael rapidamente ha risposto con convinzione: "Oh sì, c'è!" Stan rimase lì e scosse la testa sorridendo. Sapeva che Michael non si sarebbe accontentato di niente di meno.

    In questo stesso filmato, Travis Payne ci ha fatto comprendere la guida di Michael per la perfezione, quando disse: "Non è facile da soddisfare. Lui è molto esigente, nel senso che non ci permette di risolvere". Chi non vorrebbe lavorare per qualcuno che chiede il meglio da voi, ma che continua a sostenere se stesso rimanendo sugli standard più elevati? Questo è un vero segnale di maestria.

    Michael aveva un dono incredibile, quello di essere in grado di trasformare i suoi sogni in realtà, era la guida migliore in assoluto e ha la capacità di ispirare gli altri a fare lo stesso, così come possedeva un notevole talento per l'intrattenimento a un livello che molti altri cercano di emulare senza mai riuscire a raggiungere.

    Alla fine del dietro le quinte di "Ghosts", ha parlato di ciò che egli sperava che i suoi fan avrebbero visto guardando il cortometraggio. "Spero che vi piaccia. Spero che sia d’ispirazione per un sacco di gente e spero che vi spaventi. Spero che vi faccia ridere e spero che vi faccia piangere". È per questo che era un maestro nell’ intrattenere le persone, perché era un genio e sapeva esattamente come coinvolgere la mente, il cuore e le emozioni dei suoi fan.

    Una volta disse: "la più grande educazione per il mondo è quella di osservare i maestri a lavoro." Mi chiedo se sapesse quando ha fatto quella dichiarazione che sarebbe finita in cima alla lista delle cose non dette.

    Per i sognatori del mondo ... questo video è per voi! Lasciate che Michael sia il vento sotto le vostre ali.


    www.michaeljacksontributeportrait.c...?article_id=288 // Traduzione:healtheworldpro


    The Mastery of Michael Jackson

    It’s amazing to me that no matter how many times I watch Michael Jackson’s concerts or short films, he is still able to evoke the same emotional responses from me, even though I know what’s going to happen.

    When I watch them I’m taken to another place in time as I am thoroughly engrossed in being entertained. His "Live in Bucharest" concert is one of my absolute favorites. I still feel the excitement building in me while I’m waiting for him to bolt up from under the stage, all the while wishing I would have had the opportunity to be there with the crowd chanting, "Michael, Michael, Michael!"

    When he performs "Black or White," I’m right there with him jamming away on my imaginary guitar, pumping my head up and down to the beat, and he never fails to capture my heart when he sings "I Just Can’t Stop Loving You." An instant smile comes over my face and stays there until he moves me to tears with "She’s Out of My life." That happens every single time.

    It’s not just me he manages to engage either. He does the same to my grandkids, who are 3 and 4 years of age. They love his short film "Thriller"; they call it the "monster movie." They both stand right in front of the television as close as they can get, watching with baited breath as they know they are about to be frightened when Michael transforms into the werewolf and shouts at them to "GET AWAY!!!" Then when the zombies all start dancing, their little bodies automatically start to move right along with them. It’s so much fun to watch.

    I know of many fans working to make sure today’s youth are introduced to Michael’s music. Such is the case with Yvonne, (Yakers123) an elementary reading coach, and MJTP dot member, who loves to teach the children in her school about Michael. In an email to me she said, "For the past year and a half I have been using Michael’s inspiration to renew my focus in our school. It is very heartwarming to watch this young generation grab on to Michael’s music, dance and message with such excitement. I hear his name mentioned at least once a day walking the halls and visiting classrooms."

    Another dot member named Linda (jamgold5) also reached out to me letting me know how important Michael is to their family. She said, "I try to teach my children all of the right things in life and I never fail to teach them about Michael Jackson. My little boy Richard Michael, (who is 7) loves to sing ‘Thriller’ and ‘Ghost,’ while my daughter, Alexandra, 11 (a competitive figure skater) wakes up every morning at 5:00AM to the music of Michael Jackson to skate before school. He is her inspiration to work hard and to never give up on her dreams."

    When it comes to inspiration, Michael is a great one to look to because he knew how to make his dreams come true. In fact, he’s a perfect example of what someone can accomplish when they believe in power of their dreams. He achieved a level of mastery in entertainment few others have reached.

    A major difference between Michael Jackson and so many other people is that he seemed to view his dreams as a responsibility, something he was meant to do for the greater good of humanity on behalf of a higher power, and his artistic vision as a gift to be to be used for that purpose. Most others view their dreams as something meant to fantasize about, but unrealistic to pursue.

    In the film This Is It, Producer Paul Gongaware said something in the section called "Staging The Return" that made me stop and take note. He said, "[Michael] had this artistic vision in his head and he just was relentless in getting to that vision." I was fascinated by that comment. That is the kind of insight I love to hear about him…"relentless in getting to that vision." What makes someone develop that kind of drive to manifest a vision, to the point where he would not take no for an answer?

    In the behind the scenes footage of his short film "Ghosts" there is a scene where Director Stan Winston is trying to tell Michael that all the cuts for the film can’t be used. He said to him, "Right now there’s no way of cutting all the stuff we have." Michael quickly replied with conviction, "Oh yes there is!!" Stan just stood there and shook his head, smiling. He knew Michael wouldn’t settle for anything less.

    In that same footage, Travis Payne gave us insight into Michael's drive for perfection, when he said, "He’s not easily satisfied. He’s very demanding in that he doesn’t allow us to settle." Who wouldn’t want to work for someone that demanded the best from you but also backed it up by holding himself to that higher standard as well? That is a true sign of mastery.

    Michael had an incredible gift of being able to turn his dreams into reality; a drive to be the absolute best and the ability to inspire others to do the same, as well as a remarkable talent for entertaining at a level that many others strive to emulate but never quite achieve.

    At the end of the behind the scenes footage of "Ghosts," he spoke about what he hoped his fans would get out of watching the short film. "I hope you enjoy it. I hope it’s inspiring to a lot of people and I hope it scares you. I hope it makes you laugh and I hope it makes you cry." That is why he was a master at entertaining people, because he was a genius at knowing exactly how to engage the hearts, minds and emotions of his fans.

    He once said, "The greatest education in the world is watching the masters at work." I wonder if he knew when he made that statement that he would end up at the top of that unspoken list.

    To the dreamers of the world…this video is for you! Let Michael be the Wind Beneath Your Wings.

    Linda Higgins


    Edited by ArcoIris - 2/11/2015, 06:15
     
    Top
    .
  2. MJ-Beautiful soul
     
    .

    User deleted


    It's true, I can see the same concert again and again. Or hear the same songs countless times, it does something to me every time. He is amazing, and truly an inspiration in every way yesaxy
     
    Top
    .
1 replies since 21/1/2014, 16:02   286 views
  Share  
.
Top